2- Beş Vakit Namaz'ın Fazileti ve Günahlara Kefaret Oluşu
1. Ebu Hureyre (r.a.)
- - (-)
2681 (1)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Farz kılınan namaz kendinden önceki vakitle kendisi
arasında işlenen günahlar için kefarettir. Cuma bir önceki Cumayla kendisi
arasında işlenen günahlar için kefarettir. Ramazan ayı bir önceki Ramazan
ayıyla kendisi arasında işlenen günahlar için kefarettir. Ancak üç şey bunun
dışındadır.''
Ravi der ki: ''Anladım ki, bu üç şey, o zaman vuku bulan üç
şeydi.
''Allah'a şirk koşmak, anlaşmayı bozmak ve sünneti terk
etmektir. Anlaşmayı bozmak bir kişiye biat ettikten sonra (haksız yere)
kılıcınla onunla savaşmandır. Sünneti terketmek ise cemaatten ayrılmaktır.
2682 (2)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem): ''Büyük günahlardan kaçınıldığı müddetçe, beş vakit namaz kendi
aralarında ve Cuma diğer Cumaya kadar günahlar için kefaret olur. ''
2683 (3)- Ebu H ureyre bildiriyor: Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) şöyle buyururdu: "Büyük günahlardan kaçınıldığı
müddetçe, beş vakit namaz kendi aralarında, Cuma diğer Cumaya kadar ve Ramazan
ayı diğer Ramazan ayına kadar günahlar için kefaret olur.''
[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Müslim, taharet (14), Tirmizi (214) ve İbn
Mace (598) rivayet ettiler.
2684 (4)- Ebu Hureyre bildiriyor: Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) şöyle buyururdu: "Büyük günahlardan kaçınıldığı
müddetçe, beş vakit namaz kendi aralarında ve Cuma diğer Cuma'ya kadar günahlar
için kefaret olur. ''
[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Müslim, taharet 1/209 (233), Tirmizi, salat
1/418 (214) ve İbn Mace, taharet 1/196 (598) rivayet ettiler.
2685 (5)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Müezzin sesinin ulaştığı yer miktarınca bağışlanır.
Yaş ve kuru olan her şey onun için istiğfar eder. Çağırdığı cemaat namazında
hazır bulunan kişiye de yirmi beş sevap yazılır ve iki namaz arasındaki
günahlarıı bağışlanır.''
[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Ebu Davud, salat (515), Nesai (2/13), İbn
Mace, ezan (724), İbn Ebi şeybe (1/226) ve Taberani, M. el-Kebir (12/398)
rivayet ettiler.
3423 (2)'de tekrar edecektir.
2686 (6)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Müezzin sesinin ulaştığı yer miktarınca bağışlanır.
Yaş ve kuru olan her şey onun için istiğfar eder. Çağırdığı cemaat namazında
hazır bulunan kişiye de yirmi beş sevap yazılır ve iki namaz arasındaki
günahları bağışlanır.''
2687 (7)- Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allah Resulü
(Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Büyük günahlardan kaçınıldığı müddetçeı
beş vakit namazdan herbiri kendinden önceki vakitle kendisi arasında işlenen
günahlara kefaret olur'' buyurmuştur.
[-Sahihtir-]
2688 (8)- Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allah Resulü
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Namaz kendinden önceki
vakitle kendisi arasında işlenen günahlar için kefarettir. Cuma bir önceki
Cumayla kendisi arasında işlenen günahlar için kefarettir. Ramazan ayı bir
önceki Ramazan ayıyla kendisi arasında işlenen günahlar için kefarettir. Ancak
üç şey bunun dışındadır.'' Ravi der ki: ''Anladım ki, bu üç şey, o zaman vuku
bulan üç şeydi.''
Allah'a şirk koşmak, anlaşmayı bozmak ve sünneti terk etmektir.
Bunun üzerine: "Ey Allah'ın Resulü! Allah'a şirk koşmayı anladık.
Anlaşmayı bozmak ve sünneti terketmek nedir?" dediğimizde: "Anlaşmayı
bozmak, bir kişiye biat ettikten sonra (haksız yere) kılıcınla onunla
şavaşmandır. Sünneti terketmek ise cemaatten ayrılmaktır.'' buyurdu.
Bu Hadis Zayıftır.
2689 (9)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem)'in: ''Ne dersiniz? Birinizin kapısının önünden bir nehir geçse ve
ondan günde beş defa yıkansa onda bir kir kalır ml?'' buyurduğunu işittim.
Ashab: "Hayır, onun kirinden bir şey kalmaz" deyince, Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Beş vakit namaz işte bunun gibidir. Allah
onlarla günahları siler'' buyurdu.
[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Buhari, mevakitu's-salat (1/141), Müslim, mesacid
1/462 (667), Tirmizi, emsal 5/151 (2868), Nesai, salat 1/231 (462) ve Darimi
1/283 (1183) rivayet ettiler.
2690 (10)- Başka bir kanalla yukarıdaki hadisin aynısı
rivayet edilmiştir. Ancak: "(Ebu Hureyre) Allah Resulü (Sallallahu aleyhi
ve Sellem)'in şöyle buyurduğunu işitmiştir" dememiştir.
2872 (1)'de tekrar edecektir.
2691 (11)- Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Allalı Resıllü
(Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Beş vakit namazın misali sizden birinizin
kapısının önünde akan ve her gün içinde beş defa yıkandığı bir nehir gibidir.
Bu nehir artık o kirden geriye ne bırakır'' buyurmuştur.
[-Sahihtir-]
2692 (12)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Şüphesiz ki beş vakit namazın misali sizden
birinizin kapısının önünde akan ve her gün içinde beş defa yıkandığı bir nehir
gibidir. Bu nehir artık o kirden ne bırakır''